binatang yg paling aku benci..

binatang yang aku peling benci ni sumenye dr kalangan serangga..
mende2 ni lah yg slalu kacau idup aku hampir setiap ari..
aku ni jenis x suke serabut n x suke diserabutkan oleh mende2 ni.

1) semut
-hampir setiap tempat aku pergi mesti ade semut. kalau kat dapur kat umah aku, kowg sebut jer ape jenis semut..sume penah bersarang kat situ. semut api,semut hitam, semut yg busuk tu, semut merah kecik tu pastu ade gak semut yg pelik(x tau aku spesis ape).
-kat tpt aku study(UMP) pun ade gak. mknn aku sume dye baham..
-tp ade gak baik semut ni.. kalau ade mknn terjatuh ke, diowg la tolong clearkan (malas aku nk kutip).















2)nyamuk
-mende ni slalu kacau time tido
-bunyi dye pun dh buat aku tergugat















3)lalat
-ni pulak kacau time aku mkn
-kekadang time2 aku rilek pun dye kacau
-hinggap sane hinggap sini..kekeadang masuk kat lubang idung plak..
-time2 solat pun dye kacau..x khusyuk la aku ^o^














-mende2 ni sememangnye menjadi pengacau dlm idup aku(bkn rekaan tp kenyataan)..
-tp disebalik kesusahan yg mereka bawak tu mesti ade hikmah yg kite x nampak.(tp kalau dh geram ,memang aku menc*r*t x putus2)
-pandai2 la kite utk atasi mereka ni

No comments:

Post a Comment

.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...